با کارکردهای مختلف بردگیم‌ها بیشتر آشنا شوید!

با کارکردهای مختلف بردگیم‌ها بیشتر آشنا شوید!
امروزه، برد گیم‌ها، علاوه بر جنبه سرگرمی به عنوان ابزار آموزشی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما آیا اطلاعاتی درباره انواع برد گیم و کارکرد‌های آن‌ها دارید؟

آیا می‌دانید بازی‌های فکری کارکردهای متفاوتی دارند و برای اهداف مختلفی تولید و عرضه می‌شوند؟ در این مطلب، همه آنچه باید درباره این موضوع بدانید را برای شما تهیه کرده‌ایم.

انواع برد گیم و کارکردهای آنها

بهترین برد گیم ها

قبل از تصمیم‌گیری در زمینه خرید بازی باید با انواع برد گیم و کارکرد‌های آن‌ها بیشتر آشنا شوید. در این بخش از مقاله، به بررسی جامع انواع ژانرهای برد گیم خواهیم پرداخت.

مزایای بازی‌هایی با ژانر حافظه

خیلی از افراد در به خاطر سپردن مطالب و رویداد‌های مهم مشکل دارند. ضعف حافظه به خصوص در سنین مدرسه می‌تواند باعث اُفت تحصیلی شود. بنابراین، اگر قصد تقویت قوه حافظه کودکان‌تان را دارید، خرید بازی فکری با ژانر حافظه را فراموش نکنید! اما شاید این سؤال شما نیز باشد که کدامیک از برد گیم‌ها، حافظه را تقویت می‌کنند؟ راز جنگل و رایا از بازی‌هایی هستند که تأثیر قابل توجهی روی بهبود حافظه دارند.

کارکرد برد گیم با ژانر کارآگاهی و معمایی

آیا به کشف معما‌ها و پی بردن به راز‌ها علاقه زیادی دارید؟ در این صورت، خرید بازی با ژانر کارآگاهی یا معمایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بازی‌های معمایی از بازیکنان می‌خواهند که سرنخ‌ها را دنبال کرده و پازل‌هایی را برای پاسخ به معما حل کنند. شما می‌توانید بازی‌های کلودو، شرلوک سرایت، آلیس در سرزمین عجایب و... را سفارش دهید که دارای ژانر معمایی و کارآگاهی هستند.

بازی‌های معمایی، هوش، مغز و ذهن افراد را درگیر می‌کنند. شما برای تسلط به این بازی‌ها باید قوه تفکر خود را زیاد به کار بگیرید و برای کشف معما‌ها نیز بسیار تلاش کنید. به منظور پیروزی در این بازی‌ها باید بتوانید معما‌های پیچیده را با خلاقیت، تفکر منطقی و تجزیه و تحلیل حل کنید. آیا فرزندانتان خیلی کنجکاو بوده و به دنبال سرنخ در هر مسئله‌ای هستند؟ در این صورت، انتخاب بازی‌های معمایی برای آن‌ها بهترین گزینه است.

کاربرد بازی‌های آموزشی

بهترین ژانر برد گیم

بازی‌های آموزشی برای یادگیری و آموزش مفاهیم، ‌ایده‌ها و موضوعات جدید به کودکان سه سال به بالا طراحی شده‌اند. این بازی‌های کودکانه، روی موضوعات و مهارت‌های خاص تمرکز می‌کنند. البته، برخی از بازی‌های فکری با ژانر آموزشی برای بزرگسالان نیز در بازار به فروش می‌رسد. معمولاً در بازی‌های فکری آموزشی، حروف الفبا، مفاهیم ریاضی، شناخت رنگ‌ها و حیوانات، شمارش اعداد و... به کودکان آموزش داده می‌شوند. الفبای مغناطیسی آهنربایی اعلاء، مونته سوری پروانه، قطار چوبی مونته سوری و برج ۴ ستونه حیوانات از بازی‌های فکری طراحی شده با ژانر آموزشی برای کودکان ۳ سال به بالا هستند. البته، بازی‌های فکری در سایر ژانر‌ها نیز مزایای آموزشی دارند و تأثیر بسزایی روی بهبود توجه، تمرکز، حافظه و... خواهند داشت.

اهداف اصلی بازی‌های استراتژیک

برای پیروزی در بازی‌های برد گیم استراتژیک باید از استراتژی خاص برای رسیدن به هدف استفاده کنید. با انتخاب بهترین راه و استراتژی می‌توانید به راحتی بر حریف غلبه کنید و بازی را پیش ببرید. برای اینکه بازی‌های فکری استراتژیک را به خوبی پیش ببرید، باید از قدرت تفکر بالا نیز بهره‌مند باشید. در کل، نتیجه بازی‌های استراتژیک مانند بازی ریسک کلاسیک و بنگ به توانایی بازیکنان در زمینه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی بستگی دارد. این دسته از بازی‌ها بیشتر برای افراد بالای ۸ سال مناسب هستند. اگر به فکر توسعه مهارت‌های تصمیم‌گیری و تفکر استراتژیک در فرزندان‌تان هستید، خرید بازی‌های فکری با این نوع ژانر را در اولویت قرار دهید.

مزایای بازی‌هایی با ژانر دورهمی

بازی گروهی

برخی از برد گیم‌ها، مخصوص بازی‌های گروهی ۲ الی ۴ نفره هستند. این بُرد گیم‌ها به عنوان بازی‌هایی با ژانر دورهمی شناخته می‌شوند. برای کودکانی که به بازی‌های گروهی علاقه زیادی دارند، خرید بازی‌های فکری از قبیل منچ و مارپله و جومانجی بهترین انتخاب است. بازی‌های دورهمی، قوانین خیلی سختی ندارند و شیوه اجرای آن‌ها نیز بسیار راحت‌تر است. اگر فرزندان‌تان مهارت‌های اجتماعی کمتری دارند، شرکت در بازی‌های دورهمی برای آن‌ها بهترین گزینه محسوب می‌شود. بازی‌های دورهمی به دلیل اینکه در جمع‌های چندنفره اجرا می‌شوند، ارتباطات بین بازیکن‌ها را تقویت کرده و مهارت‌های آن‌ها را بهبود می‌بخشند.

کاربرد بازی نقش مخفی

اگر به فکر خرید بازی فکری مهیج و متفاوت هستید، بازی‌های نقش منفی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در بازی‌های نقش منفی، به هر کدام از بازیکن‌ها، نقش‌های متفاوت داده می‌شود. در بازی‌های کارتی نقش منفی، بازیکن‌ها می‌توانند هویت یکدیگر را شناسایی کرده یا با راهکار‌های استراتژیک، نقش خود را پنهان کنند. به منظور تسلط به بازی‌های فکری نقش مخفی باید مهارت‌های استراتژیکی بهتری داشته باشید. به علاوه، بازیکن‌ها برای پیروزی در این بازی باید با یکدیگر مذاکره کرده و استراتژی‌هایی را نیز با همکاری هم تدوین کنند. بازی پدر خوانده اعلاء به عنوان یکی از بازی‌های فکری نقش مخفی، برای افراد ده سال به بالا طراحی شده است.

مزیت بازی‌های مدیریت مالی

آیا جزو افرادی هستید که در محاسبات ریاضی مشکل دارید و به فکر راهی برای تقویت دانش خود در زمینه انجام امور مالی هستید؟ شما می‌توانید برد گیم‌هایی با ژانر مدیریت مالی را سفارش دهید. اما کدامیک از بازی‌های فکری، با ژانر مدیریت مالی طراحی شده‌اند؟ مونوپولی، روپولی، اتلو و عموپولدار از بازی‌های فکری با ژانر مدیریت مالی هستند که برای کودکان ۶ سال به بالا طراحی شده‌اند و در تیم‌های ۲ الی ۴ نفره اجرا می‌شوند.

بازی‌ رومیزی مبتنی بر ریاضی، مهارت‌های بازیکن‌ها را در زمینه امور مالی و حسابداری مورد آزمایش قرار می‌دهد. در این برد گیم‌ها، معمولاً ترکیبی از مهارت‌های ریاضی مانند محاسبه و حل مسئله با استفاده از کارت‌های خاص، تاس و مهره به کار گرفته می‌شوند.

کارکرد بازی‌های حرکتی-هیجانی

بعضی از کودکان دارای مشکلات حرکتی یا هماهنگی چشم و دست هستند. این دسته از کودکان می‌توانند بازی‌هایی با ژانر حرکتی- هیجانی را انتخاب کنند. لی لی کلاسیک و هفت سنگ از انواع بازی‌ها با ژانر حرکتی و هیجانی هستند که برای کودکان چهار سال به بالا طراحی شده‌اند. به جای اینکه کودکان را با بازی‌های الکترونیکی سرگرم کنید، برای بهبود مهارت‌های حرکتی- هیجانی آن‌ها، بازی‌های فکری از این قبیل را سفارش دهید.

مزیت برد گیم‌هایی با ژانر دقت و تمرکز

کودکان برای پیشرفت تحصیلی در دوران مدرسه باید تلاش کنند تا میزان دقت و تمرکز خود را توسعه دهند. یکی از بهترین راهکار‌ها برای بهبود قدرت تمرکز و دقت در کودکان، استفاده از برد گیم‌هایی مانند چشم عقاب و سرآشپز است. هر یک از این برد گیم‌ها، برای کودکان ۴ سال به بالا طراحی شده‌اند و در گروه‌های دو الی چهار نفری قابل اجرا هستند.

لیست پرطرفدارترین برد گیم‌ها

هر ساله، بازی‌های رومیزی متعددی منتشر می‌شوند که برخی از آن‌ها در لیست پرطرفدارترین‌ها قرار می‌گیرند. در این بخش از مقاله، فهرستی از برد گیم‌های مورد علاقه کارکنان شرکت Wirecutter را فهرست کرده‌ایم که توسط نیویورک تایمز در سال ۲۰۲۴ جمع‌آوری شده‌اند.

پرطرفدارترین برد گیم‌ها گروه سنی

دلایل انتخاب به عنوان پرطرفدارترین بازی

بازی داس یا Scythe ۱۴ سال به بالا بهترین بازی استراتژیک گروهی
بازی دنیای کوچک (Small World) ۸ سال به بالا بازی خارق‌العاده و هیجان‌انگیز
بازی راز (Mysterium) ۱۰ سال به بالا بازی معمایی و هیجان‌انگیز گروهی برای افراد دارای قوه تخیل قوی
بازی ساگرادا (Sagrada) ۱۳ سال به بالا بازی انتزاعی برای جمع‌های خانوادگی
بازی جنگ ستارگان (Star Wars: Outer Rim) ۱۴ سال به بالا تجربه هیجان‌انگیز بازی با نقش‌آفرینی به عنوان یکی از شخصیت‌های جنگ ستارگان
بازی آنومیا (Anomia) ۱۰ سال به بالا

فعال کردن قوه تفکر و تخیل

سخن آخر

خرید برد گیم

بردگیم‌ها در ژانر‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسند. آیا به عنوان والدین، تصمیم دارید که برای فرزندان‌تان برد گیم‌ را به عنوان وسیله ای برای سرگرمی و آموزش تهیه کنید؟ شما می‌توانید هر یک از انواع برد گیم‌ها با ژانر‌های هیجانی، آموزشی، فکری، استراتژی، معمایی، کارآگاهی و... را سفارش دهید. فکر‌آوران با سال‌ها سابقه کاری، همواره به دنبال توسعه مهارت‌های کودکان و طراحی بازی‌های خلاقانه و سرگرم‌کننده برای آن‌ها است. در صورت نیاز می‌توانید انواع بازی‌های فکری مورد علاقه فرزندان‌تان را با توجه به رده سنی آن‌ها از سایت فکرآوران خریداری کنید.

 

سوالات متداول

  1. برد گیم‌ها به طور معمول در چه ژانر‌هایی تولید می‌شوند؟برد گیم‌ها در ژانر‌هایی مانند آموزشی، فکری، هیجانی، حافظه، نقش مخفی، معمایی، استراتژی، کارآگاهی و... طراحی می‌شوند.
  2. برای تقویت قوه حافظه کودک، کدامیک از بازی‌های فکری انتخاب بهتری هستند؟بازی‌های فکری با ژانر حافظه و تمرکز مانند راز جنگل و رایا می‌توانند روی عملکرد ذهنی و قدرت یادآوری کودکان تأثیر بسزایی داشته باشند.
  3. آیا کودکان با بازی فکری می‌توانند ریاضیات خود را تقویت کنند؟بله؛ کودکان شش سال به بالا با انتخاب بازی‌هایی با ژانر مدیریت مالی می‌توانند دانش خود را در زمینه ریاضیات ارتقاء دهند.
  4. برای افراد دارای ذهن کنجکاو و ماجراجو، انتخاب کدامیک از برد گیم‌ها بهترین گزینه است؟افرادی که قوه تخیل قوی و ماجراجویانه‌ای دارند، می‌توانند برد گیم‌هایی با ژانر‌های کارآگاهی و معمایی را انتخاب کنند.
  5.  کدامیک از برد گیم‌ها نیازمند به کارگیری راهکار‌های خاص برای غلبه بر حریف هستند؟برای پیروزی در برد گیم‌های استراتژیک باید از روش‌ها و استراتژی‌های خاصی استفاده کنید.
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)